24 Nisan 2009 Cuma

ISGINLI TART /Rhabarber Kuchen



Ilkbahar geldi isgin zamani, evde artik bol bol isgin pastasi tüketilecek, isgin pastasini cok severim hafif eksili... güzel oluyor
Isgini gecen sene biraz anlatmaya calismisdim, türkiyede bulunan bir bitki bazi yörelerde biliniyor...tekrar baka bilirsiniz....



MALZEMELER:

hamuru icin:

  • 300 gr un
  • 200 gr seker
  • 200 gr margarin
  • 1 yumurta

dolgusu icin:

  • 1 kg isgin (Rhabarber)
  • 2 packet vanilinpudding
  • 400 gr seker

YAPILISI:

  1. isginlari soyup parmak kalinliginda dogruyoruz
  2. 400 gr sekeri isginin üzerine serpip bekletiyoruz (6-7 saat)
  3. sarkan suyuna (750 ml tamamliyoruz) puddingi pisirip isginlari karistiriyoruz
  4. hamur malzemelerini bir kaba alip yoguruyoruz
  5. hamurun yarisini kalibin tabanina yayiyoruz, kenarlarini 1-2 santim kadar yükseltiyoruz
  6. üzerine pudding karisimini döküyoruz
  7. önceden isitilmis firinda 200 derecede 50- 60 dakika pisiriyoruz
  8. soguduktan sonra üzerine pudrasekeri serpiyoruz

Afiyet olsun

11 yorum:

Unknown dedi ki...

değişik bir isim.ilk defada sizden duyuyorum ısgın ismini ve bu bitkiden tart yapılışını başka yöresel bir adı varmıki bu bitkinin.
bu arada ellerinize sağlık

keskinli dedi ki...

CANIM bende hep böyle bir tarif ariyordum mevsimi gecmeden alip yapmaliyim hemen ellerine saglik sevgiler güzel bir hafta sonu dilerim

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Işgını duydum ama hiç görmedim merak ediyorum doğrusu...Değişik ve nefis bir lezzet olmuş ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK FARKLI AMA BİLMEDİĞİMİZ BİR LEZZET:(

anneminkizıyim dedi ki...

Canim ellerine saglik nefis bir tad. Benimde bahcemde vardi, Koca yapraklari ile bahceme cok güzel de bir dekor veriyordu. Bu isgini birde Pudingi oluyor alaman arkadasim yapmisti o da nefi oluyor. Pastasida harika, sende cok güzel yapmissin ellerine saglik, sevgiler....

meleginmarifetleri dedi ki...

Bu otu ben bilemedim ama tart üzel görünüyor ellerine sağlık.
Sevgiler.

atesböcegi dedi ki...

Demek Rhabarber´in adi isgindi. Hep düsünmüsümdür neki diye ama hicde arastirmadim. Tesekkürler canim aydinlattigin icin.
Bende cok severim bu tadi hafif eksi olur. Hm.... ellerine saglik nefis olmus. sevgiler...

Tijen dedi ki...

İster istemez yutkundum. Aklıma Berlin günleri geldi, Mine'ciğimle ışgınlı tart aldığımız gün...

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

Sevimcigim tart nefis gorunuyor canim isgin hic duymadim googleden arastiracagim.
ellerine emeklerine saglik.
kucak dolusu sevgilerrrr.

made in funda dedi ki...

değişik.ben ilk kez duydum.eline sağlık canım...görüntü mükemmel...

Adsız dedi ki...

ohhh rabarberpaj cok guzel...mmmmcok beyandim

Related Posts with Thumbnails