14 Şubat 2010 Pazar

Cikolatali-Ekmek / Schokoladenbrot



Haftasonu yaptigim cikolatali ekmek, cok yumusak ve lezzetli bir ekmek,
cocuklar üzerine nutela sürüp afiyetle yediler

Malzemeler:
  • 300 ml ilik su (bir büyük su bardagi)
  • 1 yemek kasigi sivi yag
  • 1 yemek kasigi seker
  • 1 tatli kasigi tuz
  • 1 yas maya
  • 2 yemek kasigi kakao
  • 450 gr un

Yapilisi:

  1. sekeri, tuzu ve mayayi suda eritip siviyagi ekliyoruz
  2. un ve kakaoyu eleyip ilave ediyoruz
  3. pürüsüs hamur olana kadar yoguruyoruz
  4. üzerini örtüp mayalamaya birakiyoruz
  5. dikdörtken kek kalibini yaglayip unluyoruz
  6. hamuru tekrar yogurup kek kalibina koyup
  7. tekrar yarim saatligine mayalamaya birakiyoruz
  8. önceden isitilmis firinda 200 derecede yaklasik 25- 30 dakika pisiriyoruz
  9. firindan cikartip telin üzerine aliyoruz, üzerini mutfak havlusuyla örtüp dinlendiriyoruz

Afiyet olsun

11 yorum:

emelce yemek dedi ki...

ekmek makinesinde mi yaptin cok guzel kabarmis ellerine saglik

bir dilim bir tutam dedi ki...

Ellerine saglik.Cikolatali bir ekmek yapmak hic aklima gelmezdi...Firindan cikinca kimbilir cikolata kokusu ne güzel yayilmistir ortaliga.....

paşakızı mutfakta dedi ki...

Çikolatalı ekmek bence güzel bir düşünce..Ellerine sağlık.Sevgiler bıraktım.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

inan geçen gün çikolu yapsam diye düşünüyordum,çok iyi oldu bu tarif.
ellerine sağlık canım sevimciğimmm
öpüyorum güzel yanaklarından:)

Özlem Ekşi dedi ki...

Çocuklarımız bayılacağına eminim paylaşımınız için teşekkürler

Emel Kurt dedi ki...

Selam Sevim hanim, uzun zamandir blok unuzun takipcisiyim.Blok sahipleri icin hazirladiginiz bulusmayida gün gün takip ettim. Hatta katilmayi bile düsündüm.Ama blogum cok yeni oldugu icin cesaret edemedim, ama birdaki bulusmaya simdidan adayim.Cikolatali ekmek hic düsünmedigim bir tat ama cok güzel ve lezzetli görünüyor.Ellerine saglik.(biraz uzun oldu kusura bakmayin)Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik arkadasim... Cok güzel bir fikir bu.... Eminim bizim evde de cok sevilecektir. "Denenecekler" listeme aliyorum ekmegini.... Güzel bir hafta dileyerek, sevgilerimi yolluyorum....

Baharcicegi dedi ki...

degisik yumusacik bir ekmek
olmus, tadi keki gibi herhalde ellerine saglik canim

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
valla hayran kaldim bu ekmegin dokusuna, ne kadar da güzel kabarmis, ellerine saglik diyorum.

Cikolatali ekmegin üzerinde Nutella nasil da daha da tatlanirdi ama dimi??

Sana güzel bir hafta baslangici diliyorum ve kocaman öpüyorum.

keskinli dedi ki...

sevimcim bizimkilerde kesinlikle bayilir buna denencek listeme ilave ediyorum hemen ellerine saglik ekmek makinasi olmadan yapilmasida tam benlik:)) sevgiler canim hayirli bir hafta dilerim....

kalpkurabiye dedi ki...

:) süper bir fikir tebrik ediyorum sevim hanımm..

Related Posts with Thumbnails