29 Nisan 2008 Salı

Isginli Kek / Rhabarberkuchen



Evet gine isgin, isgin üzerine sorusu olan arkadaslara tekrar yaptim
hem tarif hem biraz bilgi bir arada olsun dedim.

Dogu Anadolu Bölgesi'nde ilkbahar aylarinda yetisen ve halk arasinda 'Dag Muzu' veya 'Uckun' olarak adlandiriliyor. Daglarda dogal olarak yetisen eksimsi bitkinin özellikle seker hastaligi, bagirsaklarin temizlenmesi ve mide eksimesine iyi geliyor.



Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 250 gr seker
  • 200 gr margarin
  • 1 vanilin seker
  • 300 gr un
  • 1 kabartma tozu
  • 750 gr isgin
  • üzeri icin pudra sekeri

Yapilisi:

  1. seker ve yumurtayi köpürtüyoruz
  2. margarin ve vanilin sekeri ekliyip devam cirpiyoruz (krem haline gelene kadar)
  3. un ve kabartma tozunu ilave edip karistiriyoruz
  4. hamuru yagladigimiz borcama yayiyoruz
  5. üzerine soyup ve dogradigimiz isginlari serpiyoruz
  6. 180 derecede yaklasik 40 dakika pisiriyoruz
  7. üzerine pudra sekeri serpip servis ediyoruz

Afiyet olsun


bir kac isgin resimi:

















http://www.rhubarbinfo.com/ adresinde İngilizce olarak Isgin (Rabarber/Ravend/ Rheum/ Rhubarb) hakkinda bir cok bilgiye ulasabilirsiniz.
Türkce bilgi icin bakınız.Ravend/Işgın


sevimin sayfasi

15 yorum:

elma şekeri dedi ki...

hmm nefis görünüyor ellerine saglik.

Nilgün dedi ki...

Sevimcigim ellerine saglik canim valla görüntü nefis..Sadece ben nedense sevemedim Rhabarberi


SEVGILER

Adsız dedi ki...

canimcim goruntu ye beni ye beni diye bagiriyor:))
ellerine saglik isginin tadini hic bilmem fakat deniycem

www.yenitadlar.blogcu.com

nil-nennenmutfakta dedi ki...

ellerine saglik canim harika bir sey olmali hemde degisik bir tarif

Selin dedi ki...

Canım arkadaşım,
Bu bitkiyi ben de biliyorum. Çok da lezzetli oluyor aslında. Ama kek yapmayı düşünmemiştim. Nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgilerimle...

yemek dedi ki...

Sevim, ben hamileyken canım fena halde çekmişti ve alıp denemiştim.:) Tadını bilmediğim şeyi nasıl canımın çektiğini soracak olusrsan, hamilelik psikolojisi.:))
Hasılı kelam, hamileyken denediğim şeylerden hep tiksinirim bundan da bir tiksindim sorma.:)
Ama tekrar denesem mi diye düşündüm keki görünce.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

sevimcim, sayende ısgın denilen birşeyin varlığından haberdar oldum. Tadınıda umarım öğrenirim.

ellerine sağlık.

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Cok sahane olmus, ellerine saglik canim. Sevgiler.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Bu bitkiyi duydum ama hiç tatmadım doğrusu...Ama keke harika yakışmış...Ellerine sağlık...Sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

degisik hic bilmedigim bir tad
cok guzel gorunuyor eline saglik canim

Adsız dedi ki...

merhaba ellerinize sağlık, hiç duymadığım bir sebze. sevgiler aslı

http://asmutfak.blogcu.com

Gönül dedi ki...

yavruceylanım pek güzel görünüyorda nerden bulcaz isgini:)))) neyse sen yap ye bizim yerimize bizde burdan çaylarımızı yudumlarız...sevgilerimle öpüyorum elciklerine asğlık

made in funda dedi ki...

canım ben karsta görev yaparken tanıştım ve çokta sevdim.keki de harika olmuş.ellerine sağlık..çok öptüm..

yildiz dedi ki...

Canim,ben daha öncede buraya yorum biraktim ama nedense gelmemis.
Merakimi tekrar yaziyorum,iskini memlekette muz gibi soyup yiyorduk.
Burda da bir kac kez görüp aldim ama,pastasini ilkkez görüyorum.Tadi nasil acaba,eksimsi mi?Ellerine saglik.
Ayrica yukarda bulanan hamsilerde cok istah acici duruyor,ellerine-kollarina saglik.Güzel bir haftasonu gecirmen dilegiyle,sevgiler...

Adsız dedi ki...

sevgili sevim, merhaba
ben senin bu güzel tarifini denedim ve süper oldu süper.tarifini bizimle paylastigin icin cok tesekkür ederim cünkü uzun zamandir isgini kulanabilecegim hem böyle kolay hemde nefis bir tarif ariyordum. bugun istanbul'dan annem geliyor ziyaretimize, ve ben yine senin tarifini yapacagim. annecigim mayhos tadlari severde:-))

buarada tarifini yakinda kayisi ile denemeyi de düsünüyorum.

sevgilerimle
nese sahin - zürih

Related Posts with Thumbnails