8 Ekim 2010 Cuma

Far Breton



Merhaba arkadaslar,
herkese hayirli cumalar diliyorum...
bugün size Fransiz mutfagindan bir tarif sunmak istiyorum...
tad olarak cheesecake`e benziyor diye bilirim, icindeki mürdüm erigi cok güzel bir tad veriyor...
biz ailece cok sevdik....


Malzemeler:
  • yarim kilo mürdüm erigi
  • 125 gr un
  • 125 gr seker
  • 2 paket vanilin sekeri
  • yarim paket kabartma tozu
  • 4 yumurta
  • 750 ml süt
Yapilisi:

  1. erikleri yikayip ikiye bölüp ve cekirdeklerini cikartiyoruz
  2. sütü kaynatip, erikleri süte ekleyip kenara aliyoruz
  3. diger malzemeleri derin bir kaba alip cirpiyoruz
  4. süt karisimini yavas yavas ilave edip karistiriyoruz
  5. hamuru yaglanmis tart kalipina (28 cm`lik) döküyoruz
  6. önceden isitilmis firinda 240 derecede 35 dakika pisiriyoruz
  7. üzerinin rengi resimdeki gibi olunca üzerine alufolyo ortüp devam pisiriyoruz
  8. tart soguyunca üzerine pudra sekeri serpip servis ediyoruz

Afiyet olsun

Sevim

10 yorum:

DATLIM dedi ki...

Görünce cheesecake dedim ama çok benzemesine rağmen değilmiş :)ellerinize sağlık görüntü süper!

kalpkurabiye dedi ki...

canım arkadaşımm hayırlı cumalarrr:))
ve bu tatlı nefis birşey zaten harikasın:))
bende ilk başta cheesecake sandım ama olmayışı ve değişikliği çok hoşuma gitti:)

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık. çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla.

letla dedi ki...

iyi aksamlar sevim hanim yaptiklarinizi buyuk bir hayranlikla takip ediyorum ellerinize saglik. bi sorum olucak multi festival e geliyormusu,uz?kendinize iyi bakin hoscakalin

leyla dedi ki...

ne kadar teknoloji ozurlu oldugumu gordunuzmu kendi adimi bile yanlis yazdim leyla olucak ti i.aksamlar

sevimin sayfasi dedi ki...

merhaba leyla hanim,
güzel sözleriniz icin cok tesekkür ederim...
gelmeyi planlamadim, ama belimi olur???
sevgilerimle

Emel Kurt dedi ki...

selam hic bilmedigim bir isim,ellerine saglik eminim cok lezzetlidir.sevgiler.

rabis dedi ki...

merhaba,
bu güzel tatli burda Fransa'da mürdüm eriginin kurusu ile yapilir aslinda. bulabilirseniz birde onunla deneyin, biz çok severiz.
fransa'dan sevgiler
rabis

sevimin sayfasi dedi ki...

merhaba rabis hanim,
evet bir cok tarifte okudum kuru erik ile yapildigini,
ben ilk denemem icin taze erikli tarifi tercih ettim, bidahakine kurusu ile denemek istiyorum
sevgilerimle...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

sevimciğimmm
çok şık bir görüntü olmuş,
ellerine kollarına sağlık canımmmm
çok çok kocamannnn öpüyorummm

Related Posts with Thumbnails