11 Ekim 2007 Perşembe

GÜL TATLISI


Bunlarda benim Gül Tatlilarim.

Malzemeler:
  • 1 su bardagi yogurt
  • 1 su bardagi sivi yag
  • 1 su bardagi irmik
  • 250g tereyag
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldigi kadar un
  • gida boyasi

Serbeti icin:

  • 2 su bardagi seker
  • 2 su bardagi su
  • 4-5 damla limon suyu

Yapilisi:

  1. serbeti kaynatip sogumaya birakiyoruz
  2. gida boyasi,un haric bütün malzemeleri karistiriyoruz
  3. kulak memesi yumusakliginda bir hamur olana kadar un ekleyip iyicene yoguruyoruz
  4. istege göre gida boyalari eklenir
  5. hamuru cok ince aciyoruz(5mm kadar)
  6. cay bardagi yardimiyla yuvarlaklar kesiyoruz
  7. 4 parca üst üste koyarak
  8. bir ucundan baslayarak rulo yapalim
  9. ve tam ortasindan keselim
  10. yagli kagit serilmis firin tepsisine dizelim
  11. 175 derecede isitilmis firinda 20-25 dakika pisirelim
  12. firindan cikan tatlilarin üzerine soguk surubu dökelim

Not: surubun hepsini bir seferde dökmeyelim tatlilar surubu cekdikce surub ilave edelim

Afiyet bal seker olsun......

sevimin sayfasi

5 yorum:

Adsız dedi ki...

dün bende gül tatlisi yaptim. Esim cok begendi cok güzel olmustu gem tadi hem görüntüsü tesekür ederim

sevimin sayfasi dedi ki...

elerine saglik canim,afiyet bal seker olsun begendiginize cok sevindim

Adsız dedi ki...

merhaba bende mutfakta yetenekli ve el lezzeti olan biriyim yaptıklarım çevremdekiler çoook beğenirler gül tatlısını duymuştum ama bu kadar güzel olduğunu tahmin etmedim internetle bir yıldır tanışıyorum ve yararlanıyorum gül tatlısı tarifinizi hemen denedim ailem ve misafirlerim çook beğendiler bende en yakın zamanda blog hazırlamayı ve farklı tariflerimi paylaşmak istiyorum teşekkürler ellerine sağlık

gül dedi ki...

merhaba sevim hanım, hamurunda yumurta ve seker yok, dogrumu? afyon kaymagı harika oldu hayır harika ötesi, üzerindeki kaymak gibiydi, tarif icin tesekkürler.

sevimin sayfasi dedi ki...

merhaba gül hanim,
evet hamurda seker yok, üzerine serbet döküyoruz
yumurta gelmiyor tarife...
kolay gelsin...

Related Posts with Thumbnails