15 Ekim 2007 Pazartesi

Kuru Biber Dolmasi



Malzemeler:
  • 200g kiyma
  • 1 su bardagi pirinc
  • 1 kuru sogan (orta boy)
  • 2-3 dis sarimsak
  • 1 kasik salca
  • 1 cay bardagi sivi yag
  • yarim demet maydanoz
  • 1 tatli kasigi nane
  • 1 tatli kasigi kekik
  • 1 cay kasigi kara biber
  • 1 cay kasigi pul biber
  • tuz
  • 10-15 kuru biber

Yapilisi:

  1. kaynar suda kuru biberleri yumsayana kadar hasliyoruz (15-20 dakika)
  2. sudan cikarip bir kenarda sogumaya birakiyoruz
  3. sogan, sarimsak ve maydanoz ince ince kiyiyoruz
  4. diger malzemelerlen beraber yogurup ic harini hazirliyoruz
  5. ic harcimizi biberlere dolduruyoruz (1-2 parmak pay birakalim)
  6. tencereye yerlestiriyoruz
  7. dolmalarin yarisini 1-2 parmak gececek kadar su ekliyoruz
  8. kaynara ciktiktan sonra altini kisip 30-40 dakika pisiriyoruz

Afiyet olsun

sevimin sayfasi

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben hic kuru biber dolmasi yapmadim... hep cok zor oldugunu düsünüyordum sayende ne kadar kolay yapildigini ögrendim tesekür ederim :)

sevimin sayfasi dedi ki...

önceden bende öyle saniyordum...
gercekten kolay ve tadi nefis

Related Posts with Thumbnails